Zaterdag 25 september en zondag 26 september 2010

Stichting ONM organiseert in samenwerking met eetcafe 't Pumpke op zaterdag 25 september en zondag 26 september een soort Dorps- en pleinfeest in Nistelrode, onder het motto: 'Nisserois hart in actie vur Maluku Tenggara'. Dit is een Family event, waarbij u van harte welkom bent op het Raadhuisplein in Nistelrode.

Er is een markt met bijzondere kramen; er is Indonesisch (Moluks) eten en er is muziek. Op zaterdag 25 september is er een optreden van een dansgroep met authentieke dans van de Tanimbar-eilanden. Op zondag 26 september is er een optreden van het Smartlappenkoor Saberdiejosia en de kinderen kunnen worden geschminkt.

Hoogtepunt van deze dagen is de Nisseroise Dienstenveiling, die wordt gepresenteerd door Sjoerd van der Linde (met dank aan deelnemende ondernemers uit Nistelrode e.o). De Dienstenveiling wordt gehouden op zaterdag 25 september van 18:00 uur tot 21:00 uur; de opbrengst ervan zal worden gebruikt voor het realiseren van een Rumah Adat (cultureel/bestuurlijk gemeenschapshuis) te Letvuan op klein-Kei.

De bouw van deze Rumah Adat is voor de eilandbewoners van belang op economisch- en maatschappelijk vlak, op bestuurlijk- en organisatorisch vlak en voor zelfredzaamheid en -bewustzijn  van een eigen identiteit. Vanwege een tekort aan middelen aldaar zijn we deze actie gestart; uw steun is heel erg welkom.

Tot ziens op zaterdag 25 september vanaf 14:00 uur tot 01:00 uur en zondag 26 september van 11:00 uur tot 20:00 uur op het Raadhuisplein te Nistelrode. Wij hopen op succesvolle dagen......Amatooooo! Houdoe!

Voorlopige programma voor de Festiviteiten op zaterdag 25 september en zondag 26 september 2010

Voorlopig zijn dit de activiteiten / acts die zijn vastgelegd voor de FAMILY – EVENT op 25 en 26 september 2010 op het Dorpsplein te Nistelrode.

Volgende groepen of zelfstandige acts komen:
Zaterdag: -DJ  Jimmy / Karaoke Golly
                   -Zanger Lango
                   -Zangduo Addy en Lenna
                   -Muziekgroep  ‘Just for Fun’
                   -Dansgroep Tutukratu (Adaut)

Zondag:       -DJ Jimmy/Karaoke  Golly
                      -Smartlappenkoor Saberdiejosia uit
                      Bernheze en omgeving
                     -D’jambe – groep
                     -Zanger Lango
                     -Muziekgroep ‘Fred & Friends’

Presentatie van het geheel is in handen van Sylvia Elders. Er zijn kraampjes met verkoop van spullen; info-stands etc.
Er wordt een ‘Dienstenveiling’  vanuit de Nistelrodese middenstand gehouden; presentatie door Ruud van de Linde.
Drinken en eten: Bar en Molukse eetgelegenheid.
Opening door wethouder Donkers vanuit de gemeente, (delegatie-) vertegenwoordiger van KBRI / Indonesische ambassade. Ook aanwezig is onze counterpart op de Molukken: Hironimus Renrusun.
Voor kleintjes is er Schminken en Luchtkussen aanwezig